This is some text inside of a div block.

Sztuka Korekcji Barwnej - Masterclass

Sztuka Korekcji Barwnej - Masterclass

Sprawdź!

Rejestracja

Dziękujemy za złożenie zgłoszenia.

Skontaktujemy się z Tobą wkrótce!
Ups! Coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę.
Termin: 
11, 18, 25 maja 2024
Czas trwania: 
3 dni
Ilość godzin: 
24 h
Cena: 
2.499.00 PLN
Miejsce: 
ON-LINE
Oprogramowanie: 
Davinci Resolve Studio 19
Instruktor: 
Tomasz Czech

Informacje ogólne

To szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących zdobyć profesjonalną wiedze i umiejętności zawodowej pracy w zakresie korekcji barwnej. Przestawia myślenie o kolorze na właściwe tory. Jeśli jesteś osobą, która pokłada nadzieje na zrobienie porządnego looku we wtyczkach, DCTL'ach, LUT'ach i innych zewnętrznych narzędziach, a pomimo tego z każdym kolejnym wydatkiem masz nadal poczucie stania w miejscu - to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie. Dowiedz się jak profesjonalni koloryści myślą kolorach, jak widzą kolory i czym się kierują podejmując decyzje o stworzeniu wybranej konwencji stylistycznej oraz w jaki sposób ją osiągają. Szkolenie to uczy widzieć obraz oczami kolorysty, a nie operatora narzędzi programu Resolve. Korekcja barwna musi być sprawna, co wymaga bardzo precyzyjnej wiedzy i zaawansowanych umiejętności technicznych oraz trafiać w punkt, jeśli chodzi o dobór konwencji stylistycznej. Oba te aspekty są głównym celem tego szkolenia.

Uwaga: Dla pełnej efektywności realizowanych ćwiczeń praktycznych, zaleca się, żeby uczestnicy posiadali w swoich studiach referencyjnie skalibrowany monitor, wydzielony monitor na scopesy oraz konsoletę do korekcji barwnej.

Co wyróżnia to szkolenie na tle konkurencji?

  • szkolenie uczy sztuki korekcji barwnej, a nie zaawansowanej obsługi programu
  • techniki stosowane przez kolorystów, a nie przez instruktorów
  • materiały wysokiej jakości R3D 8K
  • zestaw profesjonalnych drzew nodów do różnych typów produkcji
  • zestaw LUTów technicznych do emulacji klisz
  • podstawowy zestaw narzędzi DCTL

Instruktor

Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.

Struktura szkolenia

Zalecenia

konsoleta / monitor referencyjny / scopesy / 2x GUI / w pełni kontrolowana barwa i jasność tła i otoczenia środowiska pracy

DAY 1

Teoria Barw

• percepcja ludzkiego oka

• percepcja ludzkiego umysłu

• koła barw

• rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb

• samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab

• widzenie obrazu kanałami

Obalamy mity.

• Każdy człowiek widzi inaczej.

• Każdy klient ma inny monitor.

• Klient będzie oglądał to w innym świetle.

Trening percepcji barwowej.

• Mechanizmy adaptacyjne naszego mózgu.

• Percepcja obszaru.

• 100% powtarzalność pracy w dzień i w nocy.

• absolutne koło barw.

• absolutna percepcja barw.

• TEST indywidualnej szerokości adaptacji barwowej.

• Jak stroić percepcję i utrzymywać ten strój na przestrzeni czasu.

• Ćwiczenia praktyczne zawężania percepcji barwowej.

Ustawienie prawidłowego toru sygnałowego.

• Full czy Video Levels - błędy tam, gdzie byś się ich nie spodziewał.

• Zarządzanie barwą w systemach operacyjnych Mac i PC.

• Poprawne (i świadome) ustawienie kodowania sygnału I/O.

• Jak samodzielnie sprawdzić poprawność toru sygnałowego.

Zarządzanie barwą fundamemntem Scene-Refered

• podstawowe różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG

• przestrzenie referencyjne

• konwersja międzyprzestrzeniowa vs. fałszowanie profili vs. mapowanie przestrzeni

• techniki pracy w przepływie lokalnego zarządzania barwą

• techniki pracy w przepływie globalnego zarządzania barwą RCM

• techniki pracy w przepływie globalnego zarządzania barwą ACES

• rozróżniaj środowiska pracy: HSL, HSB, HSV, Yuv, Lab

DAY 2

Sztuka modułowego projektowania elastycznych struktur bazowych drzew węzłów

zaawansowane przepływy pracy z wykorzystaniem warstw i podgrup zarządzania barwą

Sztuka widzenia w praktyce

• balans bieli

• odcienie skóry

• światła i cienie

• kontrast vs. produwanie

Techniki pracy z kolorem

• zarządzanie barwą bez zarządzania barwą w praktyce

• display-refered workflow w praktyce

• scene-refered workflow w praktyce

• scene-camera- vs scene-display-refered workflow w praktyce

DAY 3 - LOOK DESIGN

Praktyka:

• co jest ważne

• kiedy, gdzie i z kim warto planować look

• technika bez sztuki, sztuka bez techniki

• znaczenie koloru, tekstury i kompozycji w projektowaniu kadrów

• psychologia koloru w przedstawianiu postaci

• prawidłowe zastosowanie palet kolorów w obrazie filmowym

• wpływ malarstwa na film

• charakterystyka i znaczenie światła w filmie

• kompozycja i światło w budowaniu scen

• kolor, a relacje przestrzenne

• kształtowanie obrazu światłem, cieniem, kontrastem i barwą

• świadomy wybór konwencji stylistycznej

• 8 kontrastów, które musisz umieć kontrolować

• lepiej nie znaczy wolniej!

• projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych

• techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów

• kluczowe elementy przed LUTem

• kluczowe elementy za LUTem

• projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów

• rola Show LUTów w strukturze projektowania Looku

• szybki i porządny StressTest

• kolor fizyczny vs. kolor psychologiczny

• jak wydobyć to, co niewidzialne

• analiza wybranych konwencji stylistycznych

• techniki skutecznej budowy i kontroli analizowanych looków

Budowa LOOKU

• pełne rozumienie trybów mieszania warstw

• techniki stosowania trybów mieszania warstw

• efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB i LAB

• techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych

• techniki zaszumania obrazu

• techniki wyostrzania obrazu

• techniki stabilizacji obrazu

• praca na mixdownach

ZAWODOWE TECHNIKI PRACY

• wybór konwencji stylistycznej

• testy kamerowe

• projektowanie Show LUTów

• projektowanie pipeline'u całego projektu (pod supervising)

• wybór techniki przeliczania plików offline biorąc pod uwagę VFX i ACES

• workflow korekcji programów TV

• workflow reklamowy (pliki transferowe)

• zadania przelotu pierwszego

• zadania przelotu drugiego

• zadania przelotu trzeciego

• mastering plików wyjściowych

• przygotowanie plików emisyjnych

• automatyzacja procesu dostarczania materiałów końcowych

• przygotowanie plików archiwizacyjnych VDM, GAM i NAM

• kontrola jakości plików wyjściowych

Harmonogram szkolenia

  • 11.05.2024 /cz/, g. 9oo-18oo
  • 18.05.2024 /cz/, g. 9oo-18oo
  • 25.05.2024 /cz/, g. 9oo-18oo

Jak otrzymać dofinansowanie tego szkolenia?

Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.