Szkolenie to w pełni profesjonalnie i kompleksowo przygotowuje uczestnika do pracy w zakresie korekcji i retuszu fotografii, projektowania materiałów reklamowych, interaktywnych layoutów stron internetowych, ilustracji, projektowania i składu publikacji oraz animacji reklamowych 2D. Szkolenie kończy się egzaminem Adobe Certified Proffesional.
Grafik komputerowy z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Z wyksztalcenia elektronik i architekt, z zamiłowania rysownik, muzyk i kucharz. Artysta z technicznym zacięciem i okiem do szczegółów. Pracował w kilku białostockich agencjach reklamowych i jednym warszawskim wydawnictwie, aktualnie prowadzi własną firmę, która zajmuje się projektowaniem graficznym i prowadzeniem szkoleń. Jako trener od trzech lat prowadzi zajęcia z oprogramowania Adobe: Photoshop, Illustrator i InDesign. Przeprowadził kilkadziesiąt kursów dla uczniów i kadry szkół średnich, uczelni wyższych, firm i urzędów. Kształci osoby stawiające pierwsze kroki w grafice komputerowej, jak i te, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i praktyczne umiejętności.
MODUŁ 1: Adobe Photoshop
- praca z wykorzystaniem tabletu graficznego
- praca z paletami, narzędziami i warstwami
- kadrowanie i wyrównywanie obrazu
- podstawowe narzędzia do malowania
- praca z tekstem
- podstawowa strategia korekcji fotografii
- ustawianie prawidłowego balansu bieli
- ustawianie prawidłowych punktów świateł i cieni
- rozmycie i wyostrzanie
- warstwy korekcyjne
- praca na maskach bitmapowych, wektorowych i kanały alpha
- style, kompozycje warstw i akcje
- podstawowe techniki retuszu fotografii
- punktowa korekcja świateł i cieni
- punktowa korekcja ostrości
- przekształcanie i montaż warstw
- collage, fotomontaż i fotomanipulacja
- filtry i efekty
- tryby mieszania warstw
- numeryczne określenie kolorów w przestrzeniach RGB, CMYK, La*b*
- rozpoznawanie koloru wg. jego wartości numerycznej z dowolnej przestrzeni barwowej
- podstawowe zasady kompozycji
- podstawowe zasady doboru barw i tworzenia palet barwowych
- przygotowanie projektów do druku lub do internetu
- praca z obiektami i filtrami inteligentnymi
- tworzenie własnych bibiotek pędzli, stylów graficznych i próbek kolorów
- praca między programowa z wykorzystaniem chmury CC
- korekcja obrazu za pomocą krzywych
- praca krzywymi Beziera’a – tworzenie i edycja obiektów wektorowych
- praca w przestrzeni LAB
- wyostrzanie zaawansowane
- wywoływanie i edycja zdjęć w formacie RAW
- bracketing i techniki HDR oraz Photomerge
- korekcja z zastosowaniem mieszania kanałów
- zaawansowany retusz fotografii
- CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
- tworzenie własnych profili ICC
- techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
- techniki fotomanipulacji
- podstawy Digital Paiting
- projektowanie layout’ów stron internetowych
- projektowane responsywnych, interaktywnych i animowanych mock-up’ów stron internetowych
MODUŁ 2. WEBFLOW
- wprowadzenie do HTML i CSS
- struktura strony w Webflow
- podstawowe narzędzia w Webflow
- praca z komponentami
- praca ze stylami w Webflow
- projekt layoutu strony www
- praca nad responsywnością strony www
- wykorzystanie systemu CMS do pracy z zawartością dynamicznych treści.
MODUŁ 3. Adobe Illustrator
- zaznaczanie, wyrównywanie i grupowanie obiektów wektorowych
- praca z narzędziami do trace’owania
- praca krzywymi Bazier’a w programach do grafiki wektorowej
- tworzenie kształtów prostych i złożonych
- podstawowe narzędzia do malowania wektorowego
- przekształcanie i transformacja obiektów wektorowych
- praca z tekstem
- maskowanie i praca z obrazami bitmapowymi w programach do grafiki wektorowej
- zaawansowana edycja dynamicznych pędzli wektorowych i praca z ich wykorzystaniem
- tworzenie stylów graficznych, znakowych i akapitowych
- praca z efektami
- praca z symbolami
- tryby mieszania warstw
- aktywne wykorzystanie narzędzia perspektywy 3D
- tworzenie obiektów 3D
- techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
- przygotowanie materiałów do druku, do internetu oraz na urządzenia mobilne
MODUŁ 4. Adobe InDesign
- podstawowe narzędzia pracy w programach do składu publikacji (także elektronicznych)
- praca z dokumentami wielostronicowymi i stronami wzorcowymi
- praca z wątkami
- sztuka łączenia grafiki bitmapowej z wektorową
- style znakowe, akapitowe i obiektowe
- zaawansowane style ramek i tabel
- tworzenie dokumentów w formacie PDF extended
- konwersja i łączenie różnych typów plików
- tworzenie plików portfolio
- tworzenie interaktywnych formularzy PDF
- dodawanie elementów interaktywnych – łącza, przyciski, znaczniki
- prowadzenia recenzji i komentarze
- tworzenie prezentacji multimedialnych
- umieszczanie plików audio, wideo i obiektów 3D w dokumentach do druku
- dodawanie numeracji Batesa
- korzystanie z narzędzi pomiarowych
- dodawanie podpisów cyfrowych, zabezpieczeń i certyfikowanie dokumentów
- praca ze stylami zagnieżdżonymi
- CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
- impozycja
- integracja programów graficznych z bazami danych
- dokumenty personalizowane
- zaawansowane techniki przygotowania materiałów do druku
- separacje barwowe metodami GCR i UCR
- praca z zastosowaniem skryptów
- dokumenty multimedialne
- zasady tworzenia publikacji elektronicznych
- nowoczesne formaty publikacji elektronicznych i ich zastosowanie
- preflight wewnętrzny i zewnętrzny
- zaawansowany system zarządzania kolorem (także kalibracja urządzeń)
MODUŁ 5. CANVA
- wstęp do platformy i aplikacji Canva
- Edycja tekstu
- Edycja zdjęć
- Projekty do social media, reklam, mailingu, marketingu
- AI w Canva
MODUŁ 6. Figma
- Podstawowe ustawienia programu
- Edytor:
kanwa (atrboard)
toolbar (omówienie narzędzi)
panel warstw (layer's panel) i hierarchia
panel design / prototype / inspect
podstawowe shortcuty
strony - Frame
- Grid
- Wireframe
- Styleguide (design system) w Figmie
- Praca na zdjęciach
- Praca na obiektach wektorowych
- Constraints
- Auto Layout
- Projekt strony głównej
- Import i eksport plików
- Prorotypowanie w Figmie
- Projekt aplikacji mobilnej
Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.