This is some text inside of a div block.

Korekcja Barwna - SDR PRO

Korekcja Barwna - SDR PRO

Sprawdź!

Rejestracja

Dziękujemy za złożenie zgłoszenia.

Skontaktujemy się z Tobą wkrótce!
Ups! Coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę.
Termin: 
14.10.2023 - 26.11.2023
Czas trwania: 
2 miesiące
Ilość godzin: 
8 x 5 h
Cena: 
4.600,00 PLN
Miejsce: 
ON-LINE (YDA Training Centre)
Oprogramowanie: 
Davinci Resolve Studio 18
Instruktor: 
Tomasz Czech

Informacje ogólne

To szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących zdobyć profesjonalną wiedze i umiejętności zawodowej pracy w zakresie korekcji barwnej. Przestawia myślenie o kolorze na właściwe tory. Jeśli jesteś osobą, która pokłada nadzieje na zrobienie porządnego looku we wtyczkach, DCTL'ach, LUT'ach i innych zewnętrznych narzędziach, a pomimo tego z każdym kolejnym wydatkiem masz nadal poczucie stania w miejscu - to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie. Dowiedz się jak profesjonalni koloryści myślą kolorach, jak widzą kolory i czym się kierują podejmując decyzje o stworzeniu wybranej konwencji stylistycznej oraz w jaki sposób ją osiągają. Szkolenie to uczy widzieć obraz oczami kolorysty, a nie operatora narzędzi programu Resolve. Korekcja barwna musi być sprawna, co wymaga bardzo precyzyjnej wiedzy i zaawansowanych umiejętności technicznych oraz trafiać w punkt, jeśli chodzi o dobór konwencji stylistycznej. Oba te aspekty są głównym celem tego szkolenia.

Co wyróżnia to szkolenie na tle konkurencji?

  • techniki stosowane przez kolorystów, a nie przez instruktorów
  • materiały wysokiej jakości R3D 8K
  • zestaw profesjonalnych drzew nodów do korekcji SDR
  • zestaw LUTów technicznych do emulacji klisz
  • podstawowy zestaw narzędzi DCTL

Instruktor

Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.

Struktura szkolenia

MODUŁ 1: FUNDAMENTY

Teoria Barw

  • percepcja ludzkiego oka
  • percepcja ludzkiego umysłu
  • CRI vs. TLCI
  • koła barw
  • rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
  • samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
  • różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG
  • przestrzenie referencyjne
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
  • świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa

Teoria pracy z kolorem

  • gamma EOTF
  • standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE w SDR
  • systemy zarządzania kolorem
  • techniki pracy Display Refered
  • techniki pracy Scene Refered
  • brak zarządzania kolorem – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • Resolve Color Managed – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • ACES – kiedy warto stosować, a kiedy nie
  • LUTy – zastosowanie, zalety i ograniczenia

Środowisko Pracy

  • prawidłowe środowisko pracy
  • pełna kontrola toru wideo
  • pełna świadomość możliwości własnego monitora
  • prawidłowa kalibracja monitorów

MODUŁ 2: KOLOR

Techniki pracy z kolorem

  • kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
  • techniki normalizacji materiału video
  • wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
  • wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
  • praca z histogramami luminancji i RGB
  • kontrola poziomów świateł i cieni
  • gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
  • balans szarości
  • prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
  • kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
  • techniki pracy na etapie Secondary Correction
  • globalne i poklatkowe trackowanie masek
  • techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
  • techniki zaszumania obrazu
  • techniki wyostrzania obrazu
  • techniki stabilizacji obrazu
  • techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów
  • matematyczne systemy korekcji obrazu jako zwycięska alternatywa dla LUT‘ów
  • praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
  • proxy wewnętrze i zewnętrzne
  • efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
  • 7 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
  • pełne rozumienie trybów mieszania warstw
  • techniki stosowania trybów mieszania warstw
  • projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych
  • projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów
  • praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
  • praca w systemach Scene-Refered i Display-Refered
  • profesjonalny konforming i rekonforming plików
  • praca na plikach dwu-ekspozycyjnych
  • praca na mixdownach

Harmonogram szkolenia

  • 14 października 2023, 09oo-14oo / sobota
  • 15 października 2023, 09oo-14oo / niedziela
  • 28 października 2023, 09oo-14oo / sobota
  • 29 października 2023, 09oo-14oo / niedziela
  • 11 listopada 2023, 09oo-14oo / sobota
  • 12 listopada 2023, 09oo-14oo / niedziela
  • 25 listopada 2023, 09oo-14oo / sobota
  • 26 listopada 2023, 09oo-14oo / niedziela

Jak otrzymać dofinansowanie tego szkolenia?

Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.