Jest to szkolenie "Korekcja Barwna .Master Class." wzbogacone o podstawową wiedzę z zakresu montażu, edycji dźwięku i pracy w module Fusion.
Każdy z tych dodatkowych modułów został zaprojektowany w zakresie wiedzy podstawowej, aczkolwiek są też pewne wyjątkowe smaczki w postaci np.masteringu Dolby Atmos w module Fiarlight, czy podstaw programowania własnych kontrolerów podczas projektowania własnych paczek przejść i efektów w module Fusion. Ale głównym trzonem tego szkolenia jest korekcja barwna.
Moduł korekcji barwnej to pierwsze szkolenie w Polsce uczące technik pracy w technologii Dolby Vison pod okiem instruktora, który wykonuje korekcje barwne w technologii HDR na codzień od 2018 roku. Podczas tego szkolenia nie tylko poznasz najbardziej zaawansowane techniki pracy z absolutnie najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ale też każdą z tych technik bardzo skrupulatnie przepracujesz z instruktorem, aby nie tylko je znać, ale przede wszystkim – potrafić swobodnie i wydajnie je wykorzystywać.
To szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących zdobyć profesjonalną wiedze i umiejętności zawodowej pracy w zakresie korekcji barwnej we wszystkich obecnie stosowanych standardach w branży filmowej. SDR, HLG, HDR10 i Dolby Vsion.
Przestawia myślenie o kolorze na właściwe tory. Jeśli jesteś osobą, która pokłada nadzieje na zrobienie porządnego looku we wtyczkach, DCTL'ach, LUT'ach i innych zewnętrznych narzędziach, a pomimo tego z każdym kolejnym wydatkiem masz nadal poczucie stania w miejscu - to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie. Dowiedz się jak profesjonalni koloryści myślą kolorach, jak widzą kolory i czym się kierują podejmując decyzje o stworzeniu wybranej konwencji stylistycznej oraz w jaki sposób ją osiągają.
Szkolenie to uczy widzieć obraz oczami kolorysty, a nie operatora narzędzi programu Resolve. Korekcja barwna musi być sprawna, co wymaga bardzo precyzyjnej wiedzy i zaawansowanych umiejętności technicznych oraz trafiać w punkt, jeśli chodzi o dobór konwencji stylistycznej. Oba te aspekty są głównym celem tego szkolenia. Dodatkowo cały technologiczny background, począwszy od naprawdę profesjonalnej kalibracji monitorów, a na prawidłowym przygotowaniu i dostarczenie pakietów VDM dla takich platform jak Netflix, Disney+ i Canal+ kończąc.
Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.
MODUŁ 1: MONTAŻ
Teoretyczne apekty montażu
- klatkaż
- timecode i DROP-FRAME Timecode
- kąt otwarcia migawki
- proporcje klatki (OAR vs. IAR)
- głębia bitowa
- YUV vs. RGB
- Full (Data) Levels vs. Video Levels
- bitrate
- skanowanie progresywne i skanowanie z przeplotem
- podpróbkowanie chromatycznej
- Inter vs Intra Frame compression
- formaty plików, kodeki i kontenery
- MXF – Material Exchange Format
- IMF – Interoperable Mastering Format
Techniki montażu
- tworzenie i zarządzanie bazami danych
- project manager – import i eksport projektów
- możliwości Media Menagera
- import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
- montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
- flagowanie, znakowanie, backtime editing
- stosowanie subclipów
- siła narzędzia auto-select
- dynamic trimming
- retiming statyczny, retiming dynamiczny
- przejścia i efekty
- praca w module CUT
- rodzaje kadrów i ruchów kamery
- scenopis, storyboard, Shootlist‘a
- rytm
- ruch
- kompozycja
- światło
- fabuła
- struktura wizualna
MODUŁ 2: DŹWIĘK
Teoria dźwięku
- długość fali, a jej częstotliwość
- fale proste i złożone
- harmoniczne i oktawy
- tony składowe (alikwoty)
- poziom głośności dźwięku, a decybele – stosunek, a różnica
- głośność, a szerokość pasma
- barwa dźwięku
- lokalizacja dźwięku
- niemierzalne, a najważniejsze cechy dźwięku
- rezonans
- fala stojąca, a fala biegnąca (fala bieżąca)
- znoszenie się fal
- faza – jej przesunięcia i odwracanie
- rodzaje mikrofonów i ich zastosowanie
- formaty plików dźwiękowych
- podstawowe parametry plików dźwiękowych
- częstotliwość próbkowania
- standardy normalizacji
- standardy masteringu audio
- rodzaje połączeń
Technika postprodukcji dźwięku
- prawidłowe przygotowanie materiału audio do postprodukcji
- pełna kontrola toru audio
- pre-amp – znaczenie i kontrola brzmienia
- techniki pre-kompresji dźwięku
- fundamentalne techniki pracy z korektorem dźwięku (filtrowanie dolno- i górno-przepustowe, eliminacja przesłuchów, kontrola panoramy
częstotliwościowej, kreowanie brzmienia) - fundamentalne techniki pracy z kompresorem dźwięku (odszumianie,
normalizacja, praktyczne zastosowanie limitera, Side-Chain) - techniki czyszczenia materiału dźwiękowego
- kontrola panoramy stereofonicznej
- techniki pracy nad miksem
- automatyka miksu
- bazy danych pod audio fx
- ADR – automatyka nagrań lektorskich
- patchowanie szyn udsłuchowych i efektowych
- obsługa Dolby Atmos Renderer
- przygotowanie projektu do masteringu Dolby Atmos
- techniki pracy w środowisku Dolby Atmos
- prawidłowe wyprowadzanie ścieżek statycznych i obiektowych do Dolby Atmos Renderera
- techniki renderowania Dolby Atmos Mastera i specyfika ich zastosowania
- QC Dolby Atmos Mastera
- rodzaje importowania masterów Dolby Atmos i techniki ich zagnieżdżania
- inżynieria wsteczna przygotowanych wcześniej DAM z zachowaniem wszystkich metadanych obiektowych i grup VCA
- LUFS – standardy masteringu audio
- niezbędne dodatkowe oprogramowanie do obliczenia prowidłowo LUFS dla Netflix
- standardy eksportu materiału dźwiękowego
MODUŁ 3: VFX
Technika i praktyka
- trakowanie ruchu obiektów
- techniki stabilizacji obrazu
- zaawansowane techniki kluczowania tła
- trackowanie kamery
- usuwanie / zastępowanie obiektów w kadrze
- multi pass compositing
- techniki pracy z obiektami 3D
- techniki pracy z wykorzystaniem generatora cząsteczek
- techniki rotoskopingu
- animacja tekstu
- poprawne tworzenie napisów końcowych
- tworzenie makr
- praca z wykorzystaniem expressions
- projektowanie własnych Transitions
MODUŁ 4: KOLOR
Teoria Barw
- percepcja ludzkiego oka
- percepcja ludzkiego umysłu
- CRI vs. TLCI
- koła barw
- rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
- samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
- różnice EOTF‘s – gamma vs PQ vs HLG
- przestrzenie referencyjne
- standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
- świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa
Teoria pracy z kolorem
- gamma EOTF
- standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE w SDR
- systemy zarządzania kolorem
- techniki pracy Display Refered
- techniki pracy Scene Refered
- brak zarządzania kolorem – kiedy warto stosować, a kiedy nie
- Resolve Color Managed – kiedy warto stosować, a kiedy nie
- ACES – kiedy warto stosować, a kiedy nie
- LUTy – zastosowanie, zalety i ograniczenia
Środowisko Pracy
- prawidłowe środowisko pracy
- pełna kontrola toru wideo
- pełna świadomość możliwości własnego monitora
- prawidłowa kalibracja monitorów
Techniki pracy z kolorem
- kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
- techniki normalizacji materiału video
- wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
- wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
- efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
- praca z histogramami luminancji i RGB
- kontrola poziomów świateł i cieni
- gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
- 7 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
- balans szarości
- prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
- kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
- techniki pracy na etapie Secondary Correction
- globalne i poklatkowe trackowanie masek
- pełne rozumienie trybów mieszania warstw
- techniki stosowania trybów mieszania warstw
- techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
- techniki zaszumania obrazu
- techniki wyostrzania obrazu
- techniki stabilizacji obrazu
- projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych
- techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów
- projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów
- matematyczne systemy korekcji obrazu jako zwycięzka alternatywa dla LUT‘ów
- praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
- praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
- praca w systemach Scene-Refered i Display-Refered
- profesjonalny konforming i rekonforming plików
- proxy wewnętrze i zewnętrzne
- praca na plikach dwu-ekspozycyjnych
- praca na mixdownach
MODUŁ 5: LOOK
Teoria konwencji stylistycznych
- co jest ważne
- kiedy, gdzie i z kim warto planować look
- techniki projektowania Look‘ów
- technika bez sztuki, sztuka bez techniki
- znaczenie koloru, tekstury i kompozycji w projektowaniu kadrów
- psychologia koloru w przedstawianiu postaci
- prawidłowe zastosowanie palet kolorów w obrazie filmowym
- wpływ malarstwa na film
- charakterystyka i znaczenie światła w filmie
- kompozycja i światło w budowaniu scen
- kolor, a relacje przestrzenne
- kształtowanie obrazu światłem, cieniem, kontrastem i barwą
- kształtowanie emocji światłem, cieniem, kontrastem i barwą
- wiadomy wybór konwencji stylistycznej
- lepiej nie znaczy wolniej!
- rola Show LUTów w strukturze projektowania Looku
- struktura komunikacji z klientem
- kolor fizyczny vs. kolor psychologiczny
- jak wydobyć to, co niewidzialne
- analiza wybranych konwencji stylistycznych
- techniki skutecznej budowy i kontroli analizowanych looków
MODUŁ 6: HDR i ACES
Teoria HDR i ACES
- EOTF – gamma vs PQ vs HLG
- standardy i rekomenacje ITU-R i SMPTE w HDR
- rozpiętość tonalna i zakres dynamiczny obrazu – SDR, HDR, ludzkie oko
- systemy zarządzania kolorem w pracy HDR
- workflow Scene-Refered w projektach HDR
Techniki pracy HDR i ACES
- świadoma praca w systemie ACES (The Academy Color Encoding System)
- świadoma praca z materiałem HDR (WCG, HDR 10, Dolby Vision, Vivid HDR, Rec.709, BT.2020, ST-2084, PQ, BT.2100, ST-2094, UHD Premium)
- etyka pracy w zakresach PQ EOTF i HLG
- różnice w kontroli sygnałów PQ i HLG
- zaawansowane techniki projektowania i stosowania ACES LMT
- jak pracować na planie w ACES’ie i przenieść to 1:1 na kolor korekcję (ASCCDL, ASC-MHL, LMT, CLF, AMF)
- projektowanie Show LUT’ów w systemie ACES
- zasady prawidłowego eksportu mastera do VDM, GAM i NAM
- jak niewielkim dodatkowym kosztem przekształcić swoje studio do
technologii HDR - mastering SDR
- mastering HLG
- mastering Dolby Vision dla Netflix
- mastering Dolby Vision dla Disney+
Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.