W łatwy i przyjemny sposób uczy pracy w zakresie montażu i edycji filmów reklamowych, spotów, bumperów social mediowych, a także filmów fabularnych.
Szkolenie prowadzone jest przez certyfikowanego instruktora firmy Blackmagic Design, pracującego aktywnie od lat w branży postprodukcji filmowej.
Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist. Świat barw to jego wszechświat! Zanurza się w nie fizycznie i mentalnie. Od lat specjalizuje się w technologii HDR i jest certyfikowanym specjalistą Dolby Vision. Koloruje reklamy, teledyski i produkcje telewizyjne, a także chętnie udziela się jako certyfikowany trener Blackmagic Design w zakresie wszystkich dostępnych specjalizacji.
MODUŁ 1: MONTAŻ
Teoretyczne apekty montażu
- klatkaż
- timecode i DROP-FRAME Timecode
- kąt otwarcia migawki
- proporcje klatki
- głębia bitowa
- YUV vs. RGB
- Full (Data) Levels vs. Video Levels
- bitrate
- skanowanie progresywne i skanowanie z przeplotem
- podpróbkowanie chromatycznej
- Inter vs Intra Frame compression
- formaty plików, kodeki i kontenery
Techniki montażu
- tworzenie i zarządzanie bazami danych
- project manager – import i eksport projektów
- możliwości Media Menagera
- import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
- montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
- flagowanie, znakowanie, backtime editing
- stosowanie subclipów
- siła narzędzia auto-select
- dynamic trimming
- retiming statyczny, retiming dynamiczny
- przejścia i efekty
- praca w module CUT
- rodzaje kadrów i ruchów kamery
- scenopis, storyboard, Shootlist‘a
- rytm
- ruch
- kompozycja
- światło
- fabuła
- struktura wizualna
MODUŁ 2: DŹWIĘK
Teoria dźwięku
- rodzaje mikrofonów i ich zastosowanie
- formaty plików dźwiękowych
- podstawowe parametry plików dźwiękowych
- częstotliwość próbkowania + głębia bitowa
- standardy normalizacji dźwięku
Technika postprodukcji dźwięku
- prawidłowe przygotowanie materiału audio do postprodukcji
- pełna kontrola toru audio
- pre-amp – znaczenie i kontrola brzmienia
- techniki pre-kompresji dźwięku
- fundamentalne techniki pracy z korektorem dźwięku (filtrowanie dolno- i górno-przepustowe, eliminacja przesłuchów, kontrola panoramy
częstotliwościowej, kreowanie brzmienia) - fundamentalne techniki pracy z kompresorem dźwięku (odszumianie,
normalizacja, praktyczne zastosowanie limitera, Side-Chain) - techniki czyszczenia materiału dźwiękowego
- kontrola panoramy stereofonicznej
- techniki pracy nad miksem
- automatyka miksu
- bazy danych pod audio fx
- ADR – automatyka nagrań lektorskich
- LUFS – standardy masteringu audio
- standardy eksportu materiału dźwiękowego
MODUŁ 3: VFX
Technika i praktyka
- trakowanie ruchu obiektów
- zaawansowane techniki kluczowania tła
- trackowanie kamery
- usuwanie / zastępowanie obiektów w kadrze
- techniki rotoskopingu
- animacja tekstu
- poprawne tworzenie napisów końcowych
- tworzenie makr
- praca z wykorzystaniem expressions
- projektowanie własnych Transitions
MODUŁ 4: KOREKCJA BARWNA
Teoria Barw
- percepcja ludzkiego oka
- percepcja ludzkiego umysłu
- CRI vs. TLCI
- koła barw
- rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
- gamma i jej trudne oblicza
- przestrzenie referencyjne
Techniki pracy z kolorem
- kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
- techniki normalizacji materiału video
- praca z histogramami luminancji i RGB
- kontrola poziomów świateł i cieni
- gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
- 8 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
- balans szarości
- techniki prowadzenia korekcji barwnej na przestrzeni czasu
- kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
- techniki pracy na etapie Secondary Correction
- globalne i poklatkowe trackowanie masek
- techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
- techniki zaszumania obrazu
- techniki wyostrzania obrazu
- techniki stabilizacji obrazu
- praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
- praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
- proxy wewnętrze i zewnętrzne
Zajęcia odbywają się w formie tradycyjnych zajęć pozalekcyjnych, z tą różnicą, że 3!, a nie 1 h w tygodniu, przez 10 miesięcy.
- 06.01.2024 / sb /
- 13.01.2024 / sb /
- 20.01.2024 / sb /
- 24.01.2024 / środa!! /
-
- 27.01.2024 / sb /
- 10.02.2024 / sb /
- 17.02.2024 / sb /
- 24.02.2024 / sb /
-
- 02.03.2024 / sb /
- 09.03.2024 / sb /
- 16.03.2024 / sob /
- 23.03.2024 / sb /
-
- 06.04.2024 / sb /
- 13.04.2024 / sb /
- 20.04.2024 / sb /
- 27.04.2024 / sb/
-
- 08.05.2024 / środa! /
- 11.05.2024 / sb /
- 18.05.2024 / sb /
- 25.05.2024 / sb /
-
- 01.06.2024 / sb /
- 08.06.2024 / sb /
- 15.06.2024 / sb /
- 22.06.2024 / sb /
-
- 29.06.2024 / sb /
- 07.09.2024 / sb /
- 14.09.2024 / sb /
- 21.09.2024 / sb /
-
- 28.09.2024 / sb /
- 05.10.2024 / sb /
- 12.10.2024 / sb /
- 19.10.2024 / sb /
-
- 26.10.2024 / sb /
- 02.11.2024 / sb /
- 09.11.2024 / sb /
- 16.11.2024 / sb /
-
- 23.11.2024 / sb /
- 30.11.2024 / sb /
- 07.12.2024 / sb /
- 14.12.2024 / sb /
Wybierz szkolenie, które Cię interesuje. Zgłoś się do nas (kliknij przycisk SPRAWDŹ u góry strony), a my poszukamy odpowiedniego dofinansowania.